Mijn volgers

woensdag 24 oktober 2018

Herfst-tafereel

Hallo allemaal,
vandaag eens geen kaart maar een Mixed Media crea. Ik heb een herfsttafereel gemaakt voor op mijn theekastje. Elke seizoen pas ik aan wat ik daarop zet. Soms ook wel meerdere keren per seizoen LOL
Het is nu echt herfst aan het worden dus heb ik een herfst-tafereel gemaakt.
Ik ben begonnen met een mal van Dutchdoobadoo, die ik verlengd heb. De grootste in stevig Kraftpapier en de laag erboven van PaintOn van Clairfontaine.
Daarna ben ik met diverse kleuren Dylusion Paint aan de slag gegaan om de herfstkleuren als achtergrond te krijgen.
Uiteindelijk vond ik dat een beetje te fel en ben ik er met sterk verdunde Gesso nog een keer overheen gegaan.
Verder heb ik bladeren gestanst en bewerkt met allerlei kleuren Distress zodat ook die in herfstkleur kwamen.
Daarna heb ik wat voorraadspulletjes genomen: blaadjes en een paddestoeltje van mdf,  een paddestoel van resin, een mal als lijstje (3 keer gestanst en op elkaar gelijmd), een stukje dik karton en lettertjes. Al deze dingen heb ik in de zwarte gesso gezet.
Toen dat droog was heb ik het bewerkt met Gilding Wax van Coosa en rode Inka Gold. De paddestoel heb ik nog witte acryl stipjes gegeven tot slot.
Rechtsonderaan heb ik 3 pompoenen geplakt die ik ook met verschillende kleuren verf heb bewerkt.
Met structuurpasta van Dutchdoobadoo en Rusty Paper van Viva heb ik nog wat leuke accenten aangebracht.
Tot slot hier en daar een beetje mos, vruchtjes, sisal e.d. ter versiering.
En zo ziet dan mijn theekastje er nu uit.
Ik wil deze crea graag meelaten doen aan de challenge van
Altered Eclectics                                 -     Anything goes
More Mixed Media                             -     Anything goes opt. orange
A Vintage Journey                              -     Autumn splendor
Frilly ans Funky                                -     Impress Us
Creative Artist Mixed Media                -     Anything Mixed Media Goes
We Love 2 Create                             -     Anything Creative Mixed Media Goes
613 Avenue Create                             -     Something wooden (word, small leaves)

6 opmerkingen:

  1. A gorgeous explosion of colour and texture!
    Thank you for joining us this month at We Love 2 Create! Jane (DT) xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Impresionante!!!
    Me encanta su colorido y abalorios utilizados.
    Muy original.
    Besos y feliz fin de semana

    BeantwoordenVerwijderen
  3. So pretty. Love your fall theme. Thank you for joining us at Creative Artiste this month. Hope to see your beautiful work back here again soon. Judy DT

    BeantwoordenVerwijderen
  4. What a lovely piece! Thank you for sharing with us at Altered Eclectics this month. Sammy-x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jolanda, this is a beautiful fall tribute! I love all the bright colors and those skeleton leaves and pumpkins make for great embellishments. Thank you for Impressing Us with your artwork at Frilly and Funkie! Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. So much colour and contrast on this fantastic panel Jolanda! Thank you for joining us at Frilly and Funkie for this challenge xx

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je mijn blog hebt willen bekijken en een bericht hebt achtergelaten.
Groetjes
Jolanda